Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

vrijdag 15 juli 2016

too many tabs open

Het leuke van de gelli-plate is toch dat je oneindig veel mogelijkheden hebt. 
Deze keer heb ik met Dylusions paints gewerkt. Dit betekent doorwerken. Op de gelli-plate droogt de verf al vrij snel, maar de Dylusions paints is gemaakt om extra snel te drogen. Dus alles klaarleggen, zorgen dat er geen afleiding is en snel doorwerken .


Als eerste heb ik met een paar felle kleurtjes een paar effen achtergronden gemaakt.
Kies 2 of 3 kleurtjes en rol de gelli-plate in en maak gelijk een print. 


Ik heb gewoon een paar effen achtergrondjes gemaakt. Ze zien er niet strak uit, maar dat wilde ook niet, de vlekkerige structuur draagt bij aan de achtergrond. 


Voor de volgende stap smeer ik alleen een strook verf op de gelli-plate en leg er het sterrenstencil van Pronty in. ik druk het stencil aan en haal het weer weg. Je krijgt dan een afdruk in de verf. 


In de volgende stap, leg ik 1 van de gekleurde achtergronden op de gelli-plate met sterren. Ik pak niet de hele strook, maar stukjes. 
De rest van de verf pak ik ook met andere prints. 

Dit idee herhaal ik met verschillende kleuren en breng daarmee patroontjes aan op alle achtergronden.  Hieronder volgen nog een paar voorbeelden met achtergronden die op deze manier zijn ontstaan. 







Ik heb nu weer een leuk stapeltje met achtergronden en kies er eentje uit voor mijn art journalpagina. 


Voor mijn pagina heb ik stempels gebruikt van Dylusions. Deze keer heb ik kleurpotlood gebruikt om ze in te kleuren. De spreuk is ook van Dylusions...die heeft altijd van de leuke ironische uitspraken. 

groetjes en tot de volgende keer

1 opmerking:

Margreet zei

Gaaf! Bedankt voor de duidelijke uitleg!
xxx Margreet