Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

vrijdag 18 maart 2016

grappige structuren op de gelli-plate

vandaag heb ik geen creatie voor jullie, maar ik wil graag een aantal verschillende leuke materialen laten zien die je kunt gebruiken op je gelli plate


Voor deze laag heb ik stempels gebruikt. Je rolt eerst een dun laagje verf op je gelli-plate (eventueel een klein drupje slow drying medium om het drogen te vertragen) en stempel vervolgens in de verf. Als je rubberen of clear stamps gebruikt, moet je deze wel gelijk goed schoonmaken. Als de acrylverf opdroogt wordt het een soort plastic laagje, je kunt dan je stempels niet goed meer gebruiken. 
in de foto heb ik houten stempels gebruikt, die kunnen wel tegen een laagje verf. 

De langwerpige tool op de foto is een catalyst tool, zoals hieronder. Dit is een rubberen spatelachtige tool waar je mooie structuren mee kan maken in de verf. Ze hebben allemaal een ander uiteinde zodat je verschillende structuren kan maken. 




Als ik nu een print trek, krijg je deze effecten op papier. 


De meeste van ons gebruiken wel stencils op de gelli-plate. Dit blijft ook superleuke effecten geven. 
Ik leg mijn stencil op de verf en dep met een keukentissue een beetje verf weg. 


Haal het stencil weg en leg een vel papier op de verf.....


En trek een print, Dit is het effect met alleen een stencil. 


Een andere leuke tool is bijv verpakkingsmateriaal, zoals bubbelfolie of een vleesschaaltje. 
Druk het verpakkingsmateriaal in de verf.


Leg een vel papier op je verf...


En trek een print. 

Zoals jullie zien, kun je leuke effecten maken met allerlei verschillende materialen. Denk ook eens aan touwtjes, elastiekjes, knopen, veertjes, stansjes, antislip,  netjes om fruit of uien....echt alles kan je gebruiken, als het maar niet scherp is, want dan beschadig je de gelli-plate en dit kan je niet meer herstellen. 

En het wordt nog leuker als je lagen met verschillende materialen over elkaar gebruikt. 

ik ben benieuwd naar jullie experimenten, laat ze zien in onze groep op FB
https://www.facebook.com/groups/1503030486687125/


groetjes
Miranda

2 opmerkingen:

Anneke zei

Wat leuk om dit te zien. Jij maakt mooie dingen.

Els zei

Erg leuk en bedankt voor je uitleg.
Groetjes, Els