Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

dinsdag 1 december 2015

round gelli backgrounds

Het werken met de gelli-plate is erg verslavend. Als je eenmaal bezig bent kan je niet meer stoppen, althans ik niet.

Voor deze creatie ben ik eens met de grote ronde gelli-plate aan de slag gegaan. In combinatie met de leuke stencils van Pronty. 




Ik heb eerst een laagje acrylverf van ARA (metallic yellow) aangebracht met een klein beetje slow drying medium (blijft de verf langer nat). Daarop een mooi rond stencil van Pronty aangedrukt met een tissue.


Als je het stencil verwijdert, zie je al dat het een mooie afdruk gaat worden.


En dit is de eerste afdruk op papier. Ik vind hem zelf nu al mooi, maar ik ga nog een laagje aanbrengen. 


Ik breng nog een extra laagje ARA verf aan (sapgroen) wederom met een beetje slow drying medium. Deze keer gebruik ik een van de prachtige bloemensilhouet stencils van Pronty. 


Dit is de 2de afdruk op papier. 


Dit is de ghostprint. De stipjes zijn de eerste laag, de bloem de 2de. 


Op naar de 3de laag. Ik begin weer met een dun laagje ARA verf (metalllic turquoise) met een klein beetje slow drying medium. Ik gebruik nogmaals de silhouet roos maar leg hem nu op een andere plek.



Omdat de achtergrond rondom de roos nog wat kaal is, gebruik ik de flower power stencil van Dutch Doobadoo erbij. Leg het stencil op de gelli-plate en druk aan met een tissue. Haal stencil weg, laat de roos liggen en maak de 3de afdruk op papier. 


En dan is dit het eindresultaat. Ik ben er zelf blij mee, misschien laat ik hem wel zo. 


En dit is de laatste versie van de ghostprint, Ziet er ook erg mooi uit. 


Dit is een andere afdruk gemaakt met andere stencils van Pronty maar wel op dezelfde manier als hierboven beschreven.

fijne dag en tot de volgende keer

groetjes
Miranda

3 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Schitterend Miranda. Fijne duidelijke uitleg.

Danielle zei

Gaaf, zou het ook op stof afgedrukt kunnen worden voor bijv. tas of kussenhoes? Of zou je dan textielverf moeten gebruiken?

Miranda zei

Gaaf Miran! Wat is het toch leuk he? x