Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

zondag 15 november 2015

distressinkt op de gelliplate

Ik had hier al wat filmpjes op het internet over gezien, wateroplosbare inkt op de gelli-plate. Het effect ziet er zacht uit en dat wilde ik ook wel eens uitproberen.


Alles wat je nodig hebt is wat kleurtjes distressinkt, een gelli-plate en een brayer.
Rol de brayer door de inkt en breng aan op de gelli-plate. Ik heb een wit vel onder de gelli_plate gelegd (met de beschermsheet ertussen) zodat ik de kleuren iets beter kan zien. De inkt is natuurlijk een stuk lichter dan de verf.



Na het aanbrengen van de inkt kan je stempelen in de inkt op de gelli-plate. Ik heb hier de clearstamps van Lavinia gebruikt. Be├»nkt de stempel en maak een afdruk door zachtjes de stempel op de gelli-plate te drukken. Als je te hard drukt krijg je ook de buitenlijnen van de stempel te zien. 
Kies een paar leuke stempels voor de achtergrond. 



en maak een afdruk op papier. Je krijgt een mooie zachte afdruk door het gebruik van de inkt.


Hier heb ik een stencil van Dutch Doobadoo gebruikt. 


En de ronde gelli-plate is natuurlijk ook leuk voor deze techniek. Ik heb hier gestempeld met zwarte versefine inkt. waardoor de afdruk wat donkerder is. 


Nog een afdruk op de ronde gelli-plate waarbij ik de stempels en het stencil heb gecombineerd. 


Als je klaar bent met de achtergrond kun je de leuke silhouetstempels van Lavinia er over heen stempelen . 


En nog een voorbeeld met de ronde afdruk.

Met deze techniek heb je snel een leuk  en speels effect. 

tot de volgende keer

groetjes
Miranda

3 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Watg ggoed met de distress inkt. Zeker ee keer proberen. Erg mooie en leuke resultaten.

Margo zei

Prachtig zeg !
Groetjes
Margo

akkina van steen zei

Ik vind het toch heel mooi hoor