Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

maandag 13 mei 2013

An INKY tutorial


Ik maak het liefst mijn eigen achtergronden, dat geeft me zoveel plezier. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik een achtergrond maak met stempels, veel inkt en TCW stencils. 

I just love making my own backgrounds, I really enjoy that a lot. Today I show how to make a background with stamps, lots of ink and TCW templates. 


Kies een paar leuke kleuren en spuit deze op een vel stevig papier. Spuit wat extra water om de kleuren te laten vloeien.
Pick some colours you like and spritz them on some heavy cardstock. Spritz some extra water to let the colours blend. 


Voor de 1ste laag heb ik mal gebruikt met water. De Dylusions inkt is op waterbasis en gaat met water weer reageren. 
For the 1st layer I used a template and some water. Dylusions ink is reactive with water. 



Het resultaat met water is een gebleekt effect, subtiel maar erg mooi vind ik zelf. 
The water gives a bleachy effect ,quite subtle but I like it lot. 


Neem een paar leuke stencils en gebruik de kleuren van de achtergrond en een extra kleur, ik heb voor zwart gekozen. 
Pick some templates and use the same colours in the background and add an extra colour, I picked black. 


Spuit ongeveer op 20 cm afstand.
Spritz at app. 20 cm from your paper. 


Op de bovenkant van de stencil zit nog veel inkt, dit gaan we ook gebruiken.
On top of the template there is still a lot of ink left, we will use that as well.


Draai de stencil om en druk aan met een keukenrol.
Flip your template and press it into the paper with a kitchenroll.


Hier zie je beide afdrukken, linksboven de positieve afdruk en links onder de negatieve afdruk.
Here you can see both prints, in the left top corner the positive print of the template and in the right bottom corner a negative print.


Als laatste gebruik ik nog wat witte inkt. 
For the finishing touch I use some white ink. 


Dit is de achtergrond na gebruik van de inkt en stencils.
And this is the result after using the ink and templates.


Nu ga ik nog wat stempels toevoegen. Ik gebruik watervaste inkt en géén stempelblok, omdat ik geen nette afdruk wil, maar een grungy effect.
Now I will add some stamps. I use waterproof ink and I don't use a stampblock, cause I want a grungy effevct instead of a crisp print. 


Resultaat na stempelen.
Result after using some stamps.


Ik vond dat de achtergrond nog wel iets wits kan gebruiken, dus ik heb nog gestempeld met gesso. Wel gelijk je stempel goed schoonmaken, anders wordt de verf hard en is je stempel onbruikbaar. 

I thought the the background could do with some white, so I stamped with gesso. Clean your stamps thoroughly directly after using the gesso, when dry the paint will ruin your stamp. 


Ik verzamel tegenwoordig dopjes van flessen in alle maten, hiermee kan je leuk stempelen.
Nowadays I collect bottlecaps in all sizes, you can use these as stamps, so cool. 


Zo en nu gaan we verder aan de slag met de afbeelding STREGA van Rick St Dennis, verkrijgbaar in de webwinkel HIER.

I will finsih my page using STREGA a fabulous image by Rick St Dennis and available in the shop HERE.


Ik heb ook nog wat stukjes boekpapier toegevoegd, randjes bewerkt met distressinkt. De tekst gevonden op het internet en geschreven met sharpies en poscapennen.

I added some pieces of bookpaper, edges coloured with distressink. The quote was found on the internet and is handwritten with sharpies and poscapens. 

hope you liked my little tutorial
have a fabulous day

hugs
Miranda

5 opmerkingen:

Marian zei

Wat een duidelijke uitleg.
Echt een kunstwerk hoor. En wat een materialen heb je hiervoor weer nodig.
Hoewel al je tips van dopjes bewaren enz.handig hoor.
Het is prachtig geworden
Groetjes

Dara Lynn zei

Miranda, I always enjoy each and every post! Fabulous work always!!! What a great tutorial using fantastic products:)

crealinedance zei

Hoi hoi Mooie achtergrond en die stempel helemaal mijn ding hihi.Gr.Nel

Lia zei

Heel mooi hoe je zo je achtergrondjes maakt,
groetjes Lia

Kristina zei

Miranda,
Thanks so much for showing how you made your back ground and for the tips on the spry inks. I enjoyed your tut! I love how your colored STREGA, blue w/ purple hair! Do you ever use white Dylusons spry ink? (I have some.) Also have you used Tim Holtz' new distress paint daubers for your journal pages?? Excellent work, beautiful page! When I grow up I want to be just like you! I love your journal pages All of them are always amazing! Just like you!
Peace,
Kristy