Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

zondag 20 januari 2013

LIFEBOOK 2013


Een paar weken geleden heb ik me ingeschreven voor de online workshop LIFEBOOK 2013 en ik vind het nu al helemaal te gek. De online workshop duurt in totaal 1 jaar en wordt gegeven door Tamara Laporte. Daarnaast zijn er ook nog 22 gast docenten, bekende kunstenaressen van over de hele wereld, zoals Christy Tomlinson, Jane Davenport, Mindy Lacefield, Dina Wakely, Dion Dior, Julie Fei Fan Balzer en nog veel meer.
Bijna iedere week is er een uitleg in PDFvorm en zijn er video's waarin de nieuwe opdracht wordt uitgelegd en waarin ook speciale technieken aan bod komen.....Aan het eind van het jaar bind je al je werken in en heb je je LIFEBOOK 2013.

Als je meer wilt weten over lifebook 2013, klik dan hier, je gaat dan naar groep waar je je moet aanmelden en waar je alle info over de cursus vindt. En je hoeft niet perse te kunnen tekenen om mee te kunnen doen.


A few weeks ago I applied for the online workshop LIFEBOOK 2013 and already I'm very excited about it. It takes a whole year to complete the online workshop. The main teacher is Tamara Laporte but there are also 22 guest teachers as well. Well known artists from all over the world like Christy Tomlinson, Jane Davenport, Mindy Lacefield, Dina Wakely, Dion Dior, Julie Fei Fan Balzer and many many more.
Every week you get a PDF file and video's explaining you what the new assignment is and sometimes they show new techniques too.....At the end of this year you bind all your creations together and you will have your LIFEBOOK 2013.

If you want to know more about this online workshop, click here. You will be directed to a special group where you can find all the information about this workshop (you will have to make an account to enter). And you don`t have to be able to draw to join this online workshop. 

*************************************

Vandaag laat ik de 1e 3 werkstukken zien:
Today I'm showing you the 1st 3 creations I have made:

**************************************

FAIRY ART MOTHER


1e opdracht:
De Fairy Art Mother is een soort petemoei, die je positieve energie geeft. Bij elke negatieve gedachte over je prestaties zegt de Fairy Art Mother iets positiefs. Dus als je denkt `mijn werk is niet goed genoeg om mee te doen aan de workshop´ dan zegt de Fairy Art Mother `je werk is prachtig en is goed genoeg om mee te doen`. Dit laatste zet je dan op je tekening, zodat je er nog eens naar kunt kijken.
The Fairy Art Mother is een eenvoudig figuurtje, maar je mag het zo gedetailleerd maken als je zelf wilt. 

1st assignment:
The Fairy Art Mother gives you positive energy. Every negative thought you have about your work , she cheers you up with a positive one. If you think for example `that your work is not good enough to join the workshop` the Fairy Art Mother will say `your work is gorgeous and good enough to join`. The last sentence you write on your drawing so you can look at it now and than. 
The Fairy Art Mother is a simple shape but you can make as many details as you like. 

********************************
A CREATIVE JOURNEY


2de opdracht:
In de 2de opdracht zijn we een landschap gaan tekenen waarin jezelf voorkomt op een weg richting je doelen voor 2013. Je mocht jezelf tekenen of een foto van jezelf gebruiken, ik heb het laatste gedaan, alleen een foto van mijn hoofd gebruikt. Omdat ik graag fiets, heb ik ook een fiets getekend (heb ook al auto's , paarden en boten voorbij zien komen), maar dat viel niet mee, technisch is het de vraag of je wel kunt fietsen op mijn fiets, met rare wielen en een gek frame, maar het ziet er in de tekening nog wel aardig uit.In de bloemen op de voorgrond staan je doelen voor dit jaar en in de wolken mijn zegeningen. Ja je moet ook nog over jezelf nadenken bij deze cursus.
Ik heb hier aquarelverf, acrylverf, neocolor II krijtjes en poscapennen gebruikt.

2nd assignment:
In the 2nd assignment we were supposed to draw a landscape, with you on your way to reach your goals for 2013. You had to draw yourself or use a photograph of yourself, I choose the latter option by only using a photograph of my head. I really love to cycle so I drew a bicycle , but technically I don't think it's a bike you actually can use with these oblong wheels, but it looks oke in the painting does it not?In the flowers I wrote down my goals for 2013 and in the clouds you can find my blessings. Yep, need to think about you too with this workshop.
Used watercolours, acrylic paints, neocolor II and poscapens. 

**********************************************
TRUE INTENTIONS



3de opdracht:
Bonusles van Monica Zuninga

Bij de 3de opdracht gingen we een achtergrond maken in de kleuren die je leuk vindt. Daarna stempel je op een apart vel allemaal leuke stempels en maak je daaruit een poppetje. Rondom het poppetje plaats je woorden die iets voor je betekenen.
Ik heb voor de achtergrond frescopaints gebruikt en archival inkt.

3rd assignment:
Bonuslesson by Monica Zuninga

For this we created a background in your favorite colours. On a piece of paper you stamp images you like and create a doll with them. Around the image you add meaningful words (meaningful to you). 

For the background I used frescopaints and archivalinks. 


TTFN
HAVE A FAB DAY TODAY

HUGS
MIRANDA










7 opmerkingen:

Jolara zei

wauw wat gaaf !!! Liefs joyce

Karin zei

prachtige pagina's en wat een leuk idee!

Cards and Arts by Jol zei

wat gaaf Miranda, vooral de middelste, die vind ik helemaal super, ik zou het inlijsten en aan de muur hangen.

groetjes jolande

Marian zei

Volgens mij heb jij geen cursus nodig
Maar is natuurlijk wel gezellig om te doen en je leert er altijd weer wat van.In ieder zijn ze allen erg mooi.
Succes verder
Groetjes

Henriƫtte zei

Wat een prachtige pagina's heb je al gemaakt. Vooral de middelste, knap hoor dat je jezelf (behalve je hoofd dan) zo hebt getekend.
Succes met de cursus verder en ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog meer voor moois gaat volgen.

groetjes Henriƫtte

Sammi zei

Sounds like a GREAT course! Um.. WOW!!! your projects are just AMAZING!! LOVE them :)
Sammi
xxx

Patricia zei

Oh wauw Miranda wat GAAF zeg, ik had er ook naar gekeken dat life book, maar ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen!!!
De middelste is echt GEWELDIG zeg, overigens de andere 2 ook hoor!
SUPER gemaakt!!!
Groetjes Patricia