Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

zaterdag 18 augustus 2012

Zoe in blue


het is weer zaterdag en dat betekent dat ik een creatie voor jullie heb met een Queen kat Design afbeelding. Deze week heb ik Zoe van Myka Jelina gebruikt. Ik heb ook een paar foto's over hoe ik mijn achtergrond heb gemaakt. 

It's Saturday again and that means it my turn to post a Queen Kat's Design creation
This week I have made a card with Myka Jelina's Zoe in blue. I also have made some pics to show you how I did this background.


Als eerste heb ik embossingpoeder gebruikt. Ik heb de fairy achtergrond stempel van Queen Kat's Designs gebruikt. Niet op een stempelblok want ik wilde een grungy look. De embossingpoeder is van Donna Salazar in een prachtige donkerblauwe kleur. 

In the first step I did some heat embossing with the fairy background by Queen Kat's Designs.
I didn't use a acrylic block to stamp because I wanted a grungy look. I used darkblue embossingpowder by Donna Salazar.

De achtergrond heb ik gemaakt met distress inkt (chipped sapphire, tumbled glass and peacock feathers) op een kraftsheet met wat water eroverheen gesproeid.

For colouring the background I used distress ink (chipped sapphire, tumbled glass and peacock feathers).
I put some ink on a craftsheet (ranger) and spritzt some water on the ink.

Leg je kaart met de embossing naar beneden in de inkt en beweeg en papier heen en weer tot de achtergrond is bedekt met inkt. Laat aan de lucht drogen of gebruik een heatgun.

Put your cardstock with the embossed side down into the ink and move it around a little until the cardstock is covered with ink. Let it dry (by air or with a heatgun).


Herhaal het voorgaande om nog meer structuur te krijgen. Daarna heb ik nog een tekststempel toegevoegd, the script background stamp van Queen Kat's Designs.

Because I want some more structure I repeated the ink on craftsheet procedure. 
I love the spotty look. To get more structure I  also used the script background stamp by Queen Kat's Designs.


Als laatste heb ik de fairy background stamp nog een keer gebruikt met distress inkt (chipped sapphire). ook nu geen acrylblok gebruikt omdat de afdruk anders veels te netjes wordt en dat wilde ik niet. 

For the finishing touch I used the fairy background stamp again with distress ink (chipped sapphire). Again I stamped without using an acrylic block (didn't want a full crisp and clean print but I wanted a grungy look).


Ik heb Zoe gestempeld in aquamarine van Archival en verder ingekleurd met donkerblauw en emeraldgroene kleurpotloden. De bloemen zijn gemaakt met mallen van Tim Holtz.

I had Zoe stamped in aquamarine by Archival and used some dark blue and emerald green pencils to give her some more details. The flowers are made with a Tim Holtz cuttingstencil and coloured with distress ink. 


have a fun weekend
and don't forget Queen Kat's is having a sale again

hugs
Miranda

7 opmerkingen:

crealinedance zei

Hoi die is heel nice.Gr.Nel

Patricia zei

Wauw wat mooi weer Miranda en leuk zo stap voor stap!
Groetjes Patricia

Crea Astrid zei

Wat prachtig gemaakt. De stempel weer erg mooi ingekleurd.

Groetjes AStrid.

Cards by Jol zei

prachtig kaartje en de fairy is echt een bjoetie.

groetjes jolande

Julia zei

Lovely card Miranda!!!!
Hugs,
Julia

Karin zei

schitterende kaart, mooie kleuren!

Marlene Atkinson zei

Hi Miranda, Looking forward to working with you at the Stamping Boutique. New DT member Marlene