Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

zaterdag 4 augustus 2012

A little tutorial


Vandaag leg ik uit hoe je dichte stempels toch leuk kunt stempelen. Ik heb hiervoor UXIA gebruikt van Myka Jelina, deze is natuurlijk verkrijgbaar in Queen Kat's Stamps webshop

Today I have a little tutorial for you. I have used UXIA a gorgeous mermaid stamp by Myka Jelina and off course avaible in the Queen Kat's Stamps webshop
Uxia Mermaid Rubber Stamp

Je kunt deze stempel op verschillende manieren stempelen. Omdat de achtergrond dicht is, krijg je bij het gebruik van 1 kleur een massieve achtergrond. 

There are several ways of inking this image.
The background is solid, which means that when you ink this stamp, the background wil be completely covered with ink.
**************************
Voor mijn 1e voorbeeld heb ik jet black van Archival gebruikt. Je krijgt hierdoor een dichte zwarte achtergrond waar je nog weinig kleur aan kunt toevoegen. Hoewel ik zwart erg mooi vind, zou ik niet snel voor deze optie kiezen. Ik wil nl nog graag lichte en donkere stukken kunnen toevoegen. 

In my 1st example I have used jet black by Archival. The background is pain black now and you can hardly add any colours anymore. Allthough I like black I won't ink her up this way, I really would like to add more lights and darker parts to the background. 

******************
Bij het 2de voorbeels heb ik aquamarine van Archival gebruikt, een prachtige turquoise waar je nog wel donker aan toe kunt voegen. 

For my 2nd example I have used Aquamarine by Archival, a gorgeous turquoise colour. Allthough the background is a solid turquoise now you still can add some colour to it. 


******************************
In mijn 3de voorbeeld heb ik verschillende roze en paarse inkt van versamagic gebruikt. De achtergrond wordt nu veel interessanter. De donkerste kleur heb ik gebruikt voor de zeemeermin en de randjes, de overige kleuren voor de rest van de stempel. 

In my 3rd example I have used several  pinks and purples by versamagic. The background is getting much nicer this way. I have used the darkest colour for the mermaid and the edges. I used the other colours for filling up the background. You can apply the ink quite easily with this ink because of the pointy shape.


************************
In mijn laatste voorbeeld heb ik allerlei kleuren groen van versamagic gebruikt. Wederom de donkerste kleur voor de zeemeermin en de randjes. 

In the 4th example I have used all kinds of greens by versamagic. Again I used the darkest colour for the mermaid and the edges. 


 

Nadat ik de afbeelding met groen heb gestempeld, heb ik haar ingekleurd met kleurpotlood. 

After stamping this image in green I coloured her with my colouring pencils. 

**************************
 Veel plezier en vergeet niet dat we bij Queen kat blog een BLOGHOP hebben. Veel pret en prijzen. Je kunt de Queen Kat blog HIER vinden. 

Have fun and don't forget to check out the BLOGHOP we are having over at the Queen Kat Blog.
Lots of fun and prizes. You can find the Queen Kat blog HERE.

have a great weekend
Miranda



6 opmerkingen:

crealinedance zei

Hoi dat heb je prachtig gedaan.gr.Nel

Crea Astrid zei

Wat prachtig met al die verschillende kleurencombinaties.
Mooi ook hoe je het met de kleurpotloden hebt ingekleurd.

Groetjes Astrid.

Cards by Jol zei

dank je wel voor de duidelijke uitleg Miranda, de onderste 2 zien er zo inderdaad veel mooier uit, geeft diepte, mooi ingekleurd ook.

groetjes jolande

Marian zei

Prachtig gekleurd super
Groetjes

Patricia zei

wauwie super zeg!!!!
Heel mooi de onderste.
Groetjes Patricia

Miranda zei

Leuk om zo de verschillen te zien he, het begin van online class??? LOL, liefs Miranda