Where to find my creations?

You can find all my creations on Facebook which is more update. Here you will find tutorials and background information about my creations

woensdag 24 maart 2010

Easelcard: Magnolia's Tilda met magnolia's bij de Magnoliaboom......
Tilda with flowers (med blommer op z'n zweeds) en de magnoliaboom zijn beide nieuwe stempels uit de hoppy easter serie.
Het is een easelcard, maar door het scannen valt het effect een beetje weg. Eigenlijk moet ik er dan een foto van maken...de volgende keer dan maar....

Voor de kaart heb ik zachtgeel cardstock gebruikt van 30 x 15 cm. Voor het schildersezelseffect heb ik een extra stuk zachtgeel karton gebruikt van 15 x 15 cm.
Vouw de kaart doormidden en maak een extra vouw op 7,5 cm (zie de gele lijn op het schetsje hieronder). Plak het extra stuk van 15 x 15 cm (de roze lijn in de schets) op de helft van de kaart vast, zodat je de voorkant straks rechtop kan laten staan.
Het is een beetje lastig om uit te leggen hoe je een easelcard kan maken (terwijl het maken ervan niet moeilijk is), maar hopelijk is het behulp van het schetsje wel duidelijk (en anders hoor ik het graag).

Het scrappapier is van SEI uit de serie chick-a-dee (chick-a-dee 8-2101 en ga-ga 8-2102). SEI heeft vaak prachtig papier met papelmoer glansjes of leuke prints zoals deze chick-a-dee.
Ik heb een vierkant van 14 x 14 cm gesneden en een rechthoek van 15 x 6 cm. Om de stempels los te krijgen van de achtergrond zonder de helft van de leuke print te bedekken, heb ik met de mallen van Marianne Design uit perkamentpapier een bollenvorm gesneden. De rand heb ik met zachtoranje gearceerd.
De stempels zijn van Magnolia en het hekje is van een (voor mij) onbekend merk. De stempels zijn ingekleurd met aquarelverf en -potlood. Aquarelverf is zo praktisch in gebruik omdat je alle kleuren kunt mengen die je nodig hebt. Ideaal, want met viltstiften heb ik altijd net niet de kleur in huis die ik nodig heb.

De overige gebruikte materialen zijn zijden roze/wit stippellint (Joy), een labeltje gemaakt met een pons en kunststof zilverkleurig bedeltje uit de hobbywinkel (hobbystunter.com)

Aan de binnenkant moet een verhoogde versiering worden aangebracht , zodat bij het rechtop zetten de voorkant er achter blijft haken.
Ik heb gekozen voor een strookje van 2 soorten lint (roomkleurig kant en roze/wit stippellint). Daarop heb ik bloemetjes gemaakt met de ponsen van Nellie Snellen. De hartjes zijn zachtroze strassteentjes van Nellie's choice.

groetjes
Miranda

3 opmerkingen:

crea-elma zei

Hoi hoi,

Heb deze vandaag in het echie mogen bewonderen en dan is deze o.a. nog veel mooier dan hier op de foto-)
Super Miranda!

Groetjes Elma

Jolara zei

wat mooi zeg, leuke blog heb je. Ik ben meteen volger geworden.
GR Joyce

Annemiek zei

Ik heb jou dus ook gevonden en Elma zei het al: in het echt zijn je kaarten nog vele malen mooier!!! Ook je website heb ik gevonden en ik heb werkelijk met open mond zitten kijken naar al het moois wat je getekend hebt, wat een talent!!! Als ik jou was zou ik de link naar je website hier vermelden, kun je iedereen laten meegenieten ;-)

Groetjes, Annemiek